خانواده کارآفرین

خانواده کارآفرین

وبلاگ گروه "خانواده کارآفرین"
خانواده کارآفرین

خانواده کارآفرین

وبلاگ گروه "خانواده کارآفرین"

ارکان اصلی کارآفرینی


تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف 

                                                         مگر اسباب بزرگی همه را آماده کنی

هر گاه توانستید ارکان کارآفرینی را فراهم کنید کسب و کار خود را راه اندازی کنید تا قبل از آن  وقت خود و دیگران را تلف نکنید!!!

واقعیت تلخ این است که بیش از 80 درصد شرکت ها در سال اول تعطیل می شوند مهمترین دلایل تعطیلی شرکت ها را در مشکل داشتن در ارکان کارآفرینی می توانید بیابید.


1- تامین منابع مورد نیاز

منابع مورد نیار می تواند شامل منابع انسانی، تجهیزات و... باشد. برای تامین منابع راه های زیر وجود دارد:

  • شما سرمایه ای ، پس انداز کرده و یا از آشنایان نزدیکتان قرض می گیرید و کار را شروع می کنید. از همان ابتدا به کارکنان خود حقوق پرداخت می کنید و از آنها انجام کار به صورت منظم انتظار  دارید.
  • وام می گیرید و با سرمایه گذار پیدا می کنید. معمولا در ابتدای کار کسی حاضر به سرمایه گذاری در کسب  و کار شما نیست. سرمایه گذاران معمولا در مرحله رشد کسب و کار وارد می شوند.
  • تیمی را تشکیل داده و اعضای تیم را در کار شریک می کنید. این تیم باید حاضر به هرگونه فداکاری برای این استارت آپ باشد. اعضای تیم باید حاضر باشند در کار سرمایه گذاری کنند .افراد در یک شرکت  عادی هفته ای 44 ساعت برای کار وقت می گذارند، افراد تیم استارت آپ باید آماده باشند به مدت 6 ماه هفته ای 60 ساعت کار کنند، تا کسب و کار نوپا دوران معرفی را بگذراند و وارد دوره رشد شود.

    مشکلی که این روش دارد این است که شما در آغاز یک کسب و کار بیشتر از حتی دوران بلوغ آن نیاز دارید که کار کنید. در ابتدای کسب و کار پولی وجود ندارد و صرفا زحمت است. معمولا در ابتدا پولی که برداشت نمی شود که هیچ تازه سرمایه ای نیز باید توسط اعضای تیم تامین شود. تیم ها با انگیزه شروع به کار می کنند اما پس از مدتی به بی نظمی روی آورده و هر موقعی که وقت دارند کار می کنند و کارافرین هم چون پولی به آنها نداده عملا حق اعتراضی ندارد و پس از مدتی استارت آپ به شکست می انجامد 

2- بازاریابی ( گرفتن کار)

گرفتن کار مشکلی است که حتی شرکت های قدیمی و بزرگ را به تعطیلی می کشاند.

پیشنهاد می کنم قبل از اقدام به کارآفرینی در قسمت بازاریابی شرکت های با خدمات مشابه کارآموزی کنید و یا کسی که در بازاریابی محصول شما سابقه ای موفق  دارد  را به تیم خود اضافه نمایید.


3- وصول مطالبات

عدم وصول مطالبات چه از بخش دولتی ، چه از بخش خصوصی مشکلی است که بسیاری از شرکت های معتبر را به تعطیلی کشانده است برای وصول مطالیات ، موارد زیر پیشنهاد می شود:

  • در نظر گرفتن تخفیف و یا هدایا در صورت پرداخت نقدی به صورت کامل در ابتدای قرارداد
  • مرحله ای کردن انجام قرارداد به جای یک قرارداد 20 میلیون تومانی 4 قرارداد 5 میلیون تومانی بسته شود و با تسویه هر مرحله، مرحله بعدی آغاز شود
  • دریافت چک یا سفته در صورت قسط بندی




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد